MAK AII !! BIAR BETUL USTAZ INI ??

sekadaar hiasan

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

***Tindakan seorang ustaz berkhutbah secara melampau – sehingga memanjat mimbar – mengundang kritikan ramai, termasuk di media sosial.

#Aksi Nur Maulana yang terkenal dengan gimik “jemaah, oh jemaah” itu dianggap keterlaluan dan tidak sesuai dengan situasi semasa.

#Melalui gambar yang disebar di media sosial, Nur Maulana dilihat sedang berceramah di Masjid Agung Khairah Ummah di Kolaka.

#Berdasarkan keterangan pada gambar, kejadian berlaku pada 26 Februari lalu.


#Seorang pengguna Facebook yang memuat naik gambar Nur Maulana berkata, ketika itu ustaz terbabit menyeru pendengar supaya beristighfar.

#Namun pengguna lain dikenali dengan nama Yayuk Hannan memberi komen di bawah gambar itu: “Ya Tuhan, ini terlalu berlebihan dan seolah-olah ahli sarkas.”



#Siti Fatimah pula menulis: “Tiada lain kehidupan di dunia ini melainkan kesenangan yang menipu. Semoga Tuhan memberikan petunjuk dan taufik hidayah kepada ustaz, serta menghilangkan segala keburukannya.

#Semoga ustaz kembali ke jalan lurus dan diredai.”

#Nur Maulana, 40, adalah pendakwah kelahiran Makassar yang disenangi ramai kerana sering menggunakan bahasa biasa ketika berceramah.

#Dia mendapat pendudukan di Pondok Pesantren an-Nahdah di Makassar pada 1994.

#Selain berceramah, dia juga mengajar di sebuah sekolah rendah Islam di situ.

#Sementara itu, seorang ustaz pula menegur Nur Maulana secara sindiran.

#Abduh Zulfidar Akaha berkata, aksi itu sangat bahaya dan berharap tiada mana-mana pihak menirunya.

#“Itu aksi khusus untuk pelaku lagak ngeri profesional,” katanya.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment